Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Bänken

Här går vi ofta förbi, L och jag. En alldeles vanlig bänk som på något sätt blivit viktig för mig. Här tvingades jag vila när jag nyss blivit gravid och upptäckte att jag inte orkade ens hälften av vad jag brukade, och här har jag nödammat. Otaliga barnvagnspromenader förbi bänken har det blivit sedan L kom och varje gång vi passerar tänker jag på den där första vilan som nygravid. 

Jag tänker ofta på graviditeten. Jag var extremt trött, men jag skulle ändå så gärna vilja vara gravid en gång till. Det var inte kul att gå upp så mycket vikt, men i övrigt gillade jag det. Det är i alla fall så jag minns det. Jag har ett år till på mig att bestämma mig, men i hjärtat vet jag att jag vill ha en liten till. Vad hjärnan och plånboken tycker får jag återkomma till. 

Jag älskar att vara mamma och jag älskar min unge. Hon är en så rolig unge dessutom! Det är inte idel solsken och jag känner ibland att någon av oss borde gå ut och andas och svalka sig på balkongen en stund, men vi har det på det hela taget väldigt bra. Jag är lyckligt lottad. 

(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 M
skriven :

Hurra för att känna sig lyckligt lottad!
Vad är det som gör att du måste bestämma dig inom ett år?

Svar: Det måste inte vara exakt ett år, men kliniken påbörjar inga behandlingar på kvinnor över fyrtio. Jag behöver alltså ha börjat med syskonförsök innan min fyrtioårsdag, dvs innan hösten 2020. Sen vet jag att det är semesterstängt under sommaren och så, därför känns det som att det vore bra att ta kontakt med kliniken om ungefär ett år. Jag måste inte göra om precis allt från början som väl är. När jag tar kontakt med kliniken aktiverar de min journal och avgör sen om jag bör ta fler prover eller undersökas eller så.
mittlivstonartshojning.blogg.se