Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Blodgivare

Jag har velat bli blodgivare i många år, men aldrig orkat ta tag i det. Nu när jag är föräldraledig har jag äntligen sett till att registrera mig och idag var det dags att lämna blod för första gången. Jag har inte så många talanger, men att lämna blod var min kropp tydligen väldigt bra på. Jag är lättstucken, det hela gick väldigt snabbt och jag kände mig som vanligt efteråt. När det var klart fick jag välja mellan att skänka min ersättning eller välja en sak. Jag valde att skänka till Cancerfonden. Det kändes bra. Något som känns lite mindre bra är att jag nu ska äta järntabletter ett tag. En tablett om dagen. Jag vet inte hur detta ska gå. Under graviditeten klarade magen nämligen inte ens en tablett varannan dag...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: