Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Kärlek

När jag minst anar det blir jag alldeles knockad av känslor. Det är små saker som för mig blir så stora. Idag lyssnade vi på barnvisor, L och jag. Jag sjöng för L som tyckte spektaklet var väldigt underhållande. De stora blå ögonen, det breda tandlösa leendet...  Plötsligt kom glädjetårarna. Tänk. Efter att ha längtat en hel evighet, så är hon nu hos mig. Min ljuvliga dotter. Jag har ett barn att sjunga sånger för. Inte någon annans barn, MITT barn. Det finns en liten människa som har kommit från mig och nu sjunger jag samma sånger för  henne som jag lärde mig som liten. Jag är så tacksam över att just jag fick bli L:s mamma och jag hoppas att hon känner hur mycket jag älskar henne. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: