Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Amning och kräkfritt

Sakta men säkert avvecklar vi amningen. L somnar utan bröstet på kvällen, men vill fortfarande snutta en stund om hon vaknar till igen efter en stund eller under natten. Dagtid frågar hon inte efter amning längre och idag hoppade vi utan dramatik över frukostamningen och gick direkt på gröten. Det har gått mycket bättre sen jag släppte pressen att jag MÅSTE avsluta. Hur det ska gå att sluta nattamma får vi se. 

Vi är nu inne på tre veckor som kräkfria. Tänk om vi äntligen är klara med det där! Jag har fått vara petnoga med mängden mat som serveras. Mindre portioner, men tätare måltider i kombination med att L:s magmun nog börjar fungera bättre har varit lösningen. När det var som värst hjälpte ingenting, men nu så. 

Jag är vansinnigt rädd för att L ska sätta i halsen, men vi tränar oss på bitar nu. L klarar det bra. Majskorn, ärtor, små bitar smörgås och halva russin har vi till exempel testat. Mycket åker ut igen, men tuggar gör hon. Hon har problem med konsistensen på viss "köpemat", men hon äter annars det mesta. Allra helst äter hon hemlagad köttfärssås eller korvstroganoff. Jag tar till burkar för att hon ska få variation och för att jag inte riktigt alltid hinner laga mat. Mat för egen del prioriterar jag inte alls. Jag gick upp tjugo kilo när jag var gravid och nu har jag gått ner tjugofem. 

I torsdags kom grannlägenheten ut som ledig från och med första mars. Jag har anmält intresse och snart får jag veta om vi fått den. Hoppas. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: