Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Jul och mys

Vi har firat jul. L:s första jul. Hon var inte det minsta rädd för tomten men förstod inte riktigt det där med paket, så några klappar följde med hem och öppnades på juldagen när D hade kommit. D ska vara  här i en vecka och det är jättemysigt. Även om L är mitt ansvar blir det ändå lite avlastning när det finns en till som kan roa henne. Det känns härligt att sitta nära i soffan och se en film eller helt enkelt bara vara i samma rum. All tid tillsammans är lyx när en har ett distansförhållande. 

D har inte vaknat ännu och L somnade just, så jag har lite egentid. Jag vet att jag borde försöka sova jag också, men jag är inte så sömnig just nu. Det tar lite tid att gå ner i varv, så jag brukar hinna bli sömnig lagom till att L vaknar. 

I dagarna har L börjat vinka lite mer på riktigt och inte bara härmat. Hon säger också mamamamamama allt oftare, så jag tror att hon snart säger sitt första "mamma" och faktiskt menar mig. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: