Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Nattamning

I natt valde jag att inte amma. L vaknade otaliga gånger, men i början av natten kunde hon ändå somna om efter att ha blivit vyssad, och sen fick hon sova vidare på mig. Hon vaknade nämligen direkt om vi inte låg hud mot hud, fast jag kunde tack och lov försiktig fösa ner henne på madrassen efter ett tag. OM vi låg tillräckligt tätt ihop vill säga. Från cirka två funkade ingenting och efter ungefär en timmes gråt gick vi ut i köket och gjorde en liten portion gröt. Vid halv fyra somnade vi om och sov därefter i lite mer än tre timmar. 


Nu på morgonen ammade jag L lite för att inte alldeles sprängas, men det kändes inte som ett nederlag trots att vi egentligen slutat med morgonamningen. Primärt vill jag sluta med nattsnuttandet eftersom ingen av oss sover bra just nu och inte har gjort på evigheter. L skulle må bra av att kunna sova längre stunder. Vad grannarna tycker om att vi ska sluta med amning nattetid vet jag inte, men det kan knappast ha undgått dem att vi varit uppe i natt. Att inte amma dagtid är inga problem. Det vi sen har kvar som kan bli svårt är kvällsmålet eftersom L inte äter välling, men jag får försöka ge gröten senare. En sak i taget. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: