Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Tuffa dagar

Det har varit lite kämpigt de senaste dagarna. Jag har inga höga krav gällande egentid, men att hinna knyta ihop soppåsen eller borsta tänderna utan att dottern bryter ihop hade varit härligt. Hennes ätande har krånglat lite. Igår fick jag bara i henne gröt. Mat hon tidigare gillat ratades. Sömnen krånglar. När hon somnat i min famn framför tv:n försökte jag lägga henne i spjälsängen. Hon vaknade direkt och vi började om. När hon somnat försökte jag igen, resultatet blev samma. Tre gånger försökte jag, sen var mina krafter slut. Jag gav upp, släckte ner och så la vi oss i min säng. Klockan åtta. Efter det vaknade hon ungefär en miljon gånger. Jag var så otroligt ledsen och är fortfarande. Jag lyckas inte hjälpa min dotter till bra nattsömn och känner mig som den sämsta mamman i världen. 

Peppar, peppar... Idag har vi haft en bra dag. L har sovit, ätit och varit på gott humör. Jag har också ätit varm mat och fått en liten tupplur och det hör verkligen inte till vanligheterna. L låg på mig när vi sov, men det var ändå underbart att få slumra till lite. Nu i eftermiddag har vi varit på promenad. L somnade, så jag kunde lyssna på lite ljudbok. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: