Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Det går för fort

När L var ny ammade jag henne typ hela tiden.  Dygnet runt. Hon sov okej på nätterna förutom att hon åt varannan timme, men dagtid sov hon i stort sett bara PÅ mig. Då tänkte jag inte så mycket på det, det gällde mest att hantera det och försöka äta och duscha när det blev läge. Jag vet att jag ibland kände mig så maktlös eftersom jag inte kunde styra L alls. Mat och sömn, både för henne och för mig, var på hennes villkor. 

Nu är hon snart fem månader gammal. Den där första bebistiden gick alldeles för fort! Jag älskar att det går att kommunicera lite mer med henne nu, men jag kan ibland sakna tiden när hon var ett litet knyte som mest sov. Samtidigt ser jag fram emot allt vi har framför oss. Tänk när hon börjar prata och jag får lite inblick i vad hon tänker!

Varje ålder har verkligen sin charm och det är bara att hänga med. Jag tror mina tankar väckts av den enorma utveckling som sker hos L just nu. Hon kommer snart att äta hela portioner mat och perioden med amning är närmar dig sitt slut. Jag har inte bestämt när vi ska sluta med amningen, jag tror att det kommer ge sig. Min kropp har varit som gjord för att amma och jag fortsätter gärna ett bra tag till, men jag skulle inte bli överraskad om L snart väljer mat framför bröstmjölk. Amning har varit så smidigt och det känns ibland som om det är min största talang. L tog bröstet redan i förlossningssalen och det har fungerat klockrent sedan dess. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: