Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Grannens lägenhet

Jag har bott i min hyresetta sen 2001. Det var tänkt som en tillfällig lösning, men jag älskar min lägenhet och har därför stannat kvar. Vi blir allt mer trångbodda, L och jag, och jag förstår att det inte kommer att fungera hur länge som helst. 

För en tid sen sa min granne att hon troligtvis kommer att flytta lagom till att jag och L behöver större boende. Det vore perfekt om jag kunde ta över hennes lägenhet. En trea på 70 kvadratmeter. Vägg i vägg med min nuvarande lägenhet. Lika stor balkong. 

Tänk om vi skulle kunna få den. Jag har stått i bostadskön länge, så det är nog inte omöjligt. Varsitt sovrum. Om jag skulle få ett barn till skulle lägenheten ändå funka. Barnen skulle då få varsitt rum och jag skulle ha antingen bäddsoffa eller dela av vardagsrummet och ha min säng där. 

Jag tänker mycket på den där lägenheten. Jag kommer att gråta den dag jag lämnar min lägenhet, men många saker skulle bli enklare med lite mer plats. 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: