Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ledvärk och syn

Sen Lilla L:s entré har jag haft problem med lederna i händer och fötter. Det började efter förlossningen och blev värre och värre för varje dag. Särskilt på morgonen gjorde fötterna så vansinnigt ont att jag knappt ville gå ur sängen. När L var tre månader(?) upptäckte jag att jag inte hade lika ont längre. Det gjorde i stort sett inte ont alls! Sen någon vecka är det dock tillbaka och nu är det värst i högerhanden över knogarna. Jag försöker att inte tänka på det, men det påverkar vardagen nu. Idag har jag till exempel haft svårt att krama ur disktrasan. 

Blir det inte värre får jag ha det så här ett tag till. Vem vet, det kanske släpper lika plötsligt som det kom tillbaka? Jag har läst om ledproblem efter graviditet. Ibland går det över efter avslutad amning och ibland inte. Amma vill jag göra minst ett par månader till om jag kan. Jag är dessutom rädd att inte bli tagen på allvar om jag går till läkare. Det syns ju inget! På min vårdcentral känns det ibland som att mottot är "syns inte, finns inte". 

Jag tycker min syn blivit sämre efter graviditeten också. Jag äger ett par glasögon, men jag har inte använt dem sen tidigt i höstas. Nu känner jag att jag behöver dem. Tydligen är det inte ovanligt att synen på verkas av graviditet. 

Jag ska inte klaga. Både graviditet och förlossning gick ju bra, så jag får väl ta lite krämpor nu i stället. Jag har ju dessutom fått världens finaste unge, så vad är väl lite krämpor i sammanhanget?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: