Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Tvätt och frustrerad bebis

Min unge kräks lätt. Jag tyckte att det hade minskat något, men nu när hon ofta ligger på mage har det ökat igen. På grund av röd bebisrumpa måste luftningen utökas vilket leder till nedkissade filtar och handdukar. Just nu känns det som att allt vi äger och har ligger i tvätten. Det hade varit underbart att ha egen tvättmaskin, men det funkar ändå. Det mesta går faktiskt. Det måste gå. Nu när L inte har något emot bärsele är det mycket enklare att tvätta än när hon var sprillans ny. Då drog vi ut vagnen varenda gång. 

Lilla L är för tillfället ganska frustrerad. Hon vill ligga på mage hela tiden, men orkar inte riktigt och blir stundtals irriterad på grund av det. Hon kräks också. Jag försöker vara snabb och torka, men ibland hinner hon landa med ansiktet i kladdet. Det gillar hon inte heller. Jag brukar vända henne till ryggläge för rengöring och/eller vila, men då gråter hon. Inte så länge, mer för att markera sitt missnöje med mitt tilltag. 

Det har börjat komma lite nya ljud från L nu. Hittills har hon låtit aaaah eller åååååååh, men nu kommer det lite pruttljud och ett mmm. 

Nu börjar hon vakna till från sin powernap. Jag vet aldrig hur länge hon kommer att sova, men oftast är det max en halvtimme i taget dagtid. Detta varvas ibland med tupplurar på flera timmar,  men det vet en aldrig när det blir. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: