Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vardag

Dagarna går och jag älskar vardagen med L. Vissa dagar får vi massor gjort, andra dagar är vi inte särskilt effektiva. L är i och för sig alltid snabb och effektiv, det är jag som kan vara seg och långsam. L är faktiskt blixtrande snabb. Hon vet precis var hon helst inte ska vara och det blir direkt hennes favoritplatser. Det är inte så att jag har en massa regler för henne, det är kort och gott så att hon inte får vara där hon kan skada sig. Hon klättrar till exempel gärna upp på babysittern. Det är en perfekt uppförsbacke tycker hon. Hon far fram som en tornado och sprider ut skor och leksaker över hela lägenheten. Får hon några sekunder i badrummet kastar hon ut blöjor eller annat hon kommit åt. 

Idag åkte L i kundvagnens barnsits för första gången. Det gick så där. Hon är stark i ryggen och hon tyckte nog själv att det gick jättebra, men hon föll åt sidorna hela tiden. Eftersom jag fick hålla i henne hade jag inte händerna fria, så efter en stund hamnade hon i bärselen igen. 

Vi "pratade" med varandra idag, L och jag. Inte bara envägskommunikation, utan aktivt växelvis deltagande från oss båda. Det var inga ord, men ändå. L liksom morrade och jag morrade tillbaka. Hon skrattade och morrade igen. Så höll vi på. Jag testade att morra igen lite senare. L skrattade och morrade tillbaka. 

Jag har sen några veckor tillbaka ett måndagsnöje. Nöje är kanske att ta i, men jag har inte så hemskt höga krav på underhållning. Det låter ganska fånigt, men i alla fall. På måndagar släpper matbutikerna veckans erbjudanden och jag brukar gå igenom dem för att sen lägga upp en plan för veckohandlingen. För mig har det blivit en sport att jämföra priser och handla för så lite pengar som möjligt. Nu när jag är föräldraledig hinner jag åka till olika butiker på ett annat sätt och det finns faktiskt ganska stora pengar att spara. 

I morgon klockan tio är det föräldragrupp på BVC. Vi brukar ju gå upp vid halv sex, så vakna är vi, men att vara redo att möta världen utanför klädda i annat än pyjamas så tidigt? Det är tur att det inte är så ofta. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: