Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Det där med sömnen

L är en nöjd och glad unge och hon anser sig nog inte ha några sömnproblem. På dagen sover hon när hon behöver och hon har inte svårt att somna på kvällen. Några fasta sovtider har hon inte. Det har inte fungerat. Jag trodde sömnen skulle bli mer regelbunden nu när hon äter på bestämda tider, men icke. Det är större chans att hon somnar efter mat och/eller bad, men det är inte någon garanti. I vagnen somnar hon ofta, men inte alltid. L har inga problem med sömnen. Jag däremot. Jag har problem med sömnen. 

L vaknar så många gånger under natten att jag inte kan hålla räkningen. När hon vaknar vill hon somna om vid bröstet. Jag försöker få henne att somna utan, men jag lyckas bara med det någon enstaka gång. Jag prioriterar att vi somnar om så fort som möjligt framför att sluta nattamma. Jag orkar helt enkelt inte ta den striden för tillfället  

En väldigt stor grej är att L börjat säga "mamma". Hon riktar det inte till mig ännu, men det är ändå helt underbart att höra. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: