Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Mat och annat

Härom dagen åt L köttgryta med god aptit. Idag ratades samma maträtt och lunchen bestod i stället av majskorn och banan. Ibland äter hon massor, ibland nästan ingenting. Just nu sover hon. Hon är mycket tröttare sen hon började på förskolan. 

Jag har en ständig känsla av att inte räcka till. Förväntningarna på vad jag ska kunna fixa på jobbet är höga. Chefen presenterade min placering med positiva ord och löfte om mjukstart och luftigt schema, men det stämmer inte med verkligheten. Schemat är i och för sig ganska luftigt, men jag förväntas hinna mycket mer än vad jag på förhand fått veta. Det är bristande engagemang och stor uppgivenhet i arbetslaget.  Allt är besvärligt, jobbigt eller omöjligt. Trots att jag varit hemma i över ett år förväntas jag veta mer än vissa som varit på plats hela tiden. Min andra arbetsdag, alltså efter totalt fyra arbetade timmar utan att ha haft planeringstid, fick jag frågan om vad jag planerat för torsdagen. En av kollegorna förväntade sig alltså att jag skulle ha planerat och förberett arbete under min föräldraledighet. Jag tyckte att det kändes vansinnigt orättvist. Jag trivs inte med min nuvarande placering, men tröstar mig med att den är tillfällig. Till hösten väntar annan tjänst. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: