Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

En helt okej dag

Den här dagen har inte bjudit på några större överraskningar. Jobb, hem och vända, promenad med kompis, handla, äta och sen krascha i soffan. 


Min kompis har också hypotyreos och precis som jag äter hon Levaxin. Hon hade helt tokiga värden innan hon började medicinera. Mina värden var inte optimala, men hade ändå enligt läkaren räknats som normala om det inte varit för att jag planerar graviditet. Mitt TSH var i höstas 3,67 och t4 var 14. Jag äter sedan dess 50 mikrogram Levaxin per dag och när jag strax före jul kollade mina värden var TSH 1,23 och t4 18. Godkända värden för att bli gravid och jag står kvar på samma Levaxindos. Om inte sköldkörteln fungerar som den ska kan det vara svårare att bli gravid och sen fullfölja en graviditet, därför är det viktigt att hålla koll på dessa värden. 

Det jag skulle komma till var att min kompis har levt med svajig sköldkörtel längre än jag. Hon säger att jag inte får vara för hård med mig själv gällande träning. Det tog ett år för henne att känna att kroppen började svara på träning igen. Det borde också stå med på min plan förresten. Att inte vara så hård mot mig själv. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: