Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Ny vardag

Jag har börjat jobba och L har börjat på förskolan. Det är en stor omställning och en helt ny vardag att vänja sig vid. Idag hämtade jag en hungrig och trött unge strax efter halv fem. Själv var jag minst lika trött och hungrig. L åt lite smörgås till förrätt medan jag fixade middag, sen åt vi tillsammans. Vid halv sju hade båda pyjamas och L somnade strax efter sju. 

I morgon jobbar jag elva till halv fem. Nu till en början ligger mitt schema så jag alltid har sena tider, men efter sommaren bör det ligga annorlunda. Det är svårt att utnyttja förmiddagen på ett bra sätt när en vet att en snart måste till jobbet. Jag föredrar att jobba tidigare tider och sen ha eftermiddagen fri till annat. 

Trots att vardagen med ett barn är lite av en utmaning längtar jag efter ett barn till. Jag har tänkt att det kanske går över, men senaste tiden har det varit tvärt om - jag längtar allt mer. Jag vill göra det igen. Vara gravid, förlossningen, lära känna den nya lilla människan och ha en spädbarnstid till. Det är lite märkligt ändå. Jag är både trött  och sliten, ändå känner jag att jag skulle vara beredd på allt vad ännu ett barn skulle innebära. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: