Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

En trygg och glad unge

L är ledsen precis när jag lämnar på förskolan, men i övrigt går det jättebra just nu. Jag längtar halvt ihjäl mig efter att få hämta henne på eftermiddagen och det är så roligt att höra det personalen har att säga om henne. Min unge är enligt pedagogerna trygg och  väldigt nöjd med tillvaron. Hon är nyfiken, frågvis och rolig. Hon har nära till skratt och hon skrattar och skojar ofta. Så säger de antagligen till de flesta föräldrarna, men skit i det. Det känns bra att min unge fungerar så bra med andra och att hon är trygg i grunden. Jag fattar ju att sådant kan ändras, men just nu är det så här. 

Vi är nu igång med vårt "riktiga" schema. Jag lämnar L precis före frukost och hämtar strax efter mellanmål. På fredagar kommer jag att hämta redan vid ett. Det är ett bra schema. Tyvärr vaknar L typ mitt i natten, så hon äter en första frukost här hemma runt halv sex, och sen en andra frukost på förskolan halv åtta. Jag hoppas att hon kan sova lite längre så småningom. Inte så mycket. för min skull, utan för att hon inte ska behöva bli trött så tidigt. De senaste dagarna har hon klarat sig på ett sovpass, men kvällarna är tuffa. Idag höll hon på att somna vid fem. Hon fick kvällsmat och var sen så övertrött att hon i alla fall inte slocknade förrän sju. Jag tänker ändå  att L själv får styra hur hon ska sova. Så har det varit från dag ett och hon har löst det bra. Hon är i en övergångsperiod nu, från två till ett sovpass. Det kommer att ordna sig. 

Tänk att denna ljuvliga varelse kommer från mig, att hon legat i min mage. Jag trodde väl att jag skulle få en bra unge (eftersom ungar ÄR bra), men jag kunde inte föreställa mig exakt hur fantastisk hon skulle bli. Det är inte alltid enkelt att vara ensamstående, men jag skulle aldrig vilja vara utan min unge. Hon är lätt det bästa jag gjort och jag skulle så gärna vilja ha en till. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: