Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Neeej!

Mamma är ordet som används mest av L här hemma, tätt följt av ordet nej. Just nu är det så mycket nej att L säger det även om hon menar ja. Hon kommer till exempel ofta med böcker hon vill att vi läser, ger mig boken och säger neeeeej. Sen sätter hon sig och förväntar sig att jag ska börja läsa. 

Igår blev det inga tårar vid lämning på förskolan. Däremot hade det nog varit en del tårar under eftermiddagen... Jag hämtade en blåslagen unge som kommit i vägen när de stora barnen lekt. L hade ramlat och skrapat upp ena kinden. Det ser mycket bättre ut idag, men igår var det ilsket rött och ganska svullet. 

Det känns klokt att jag valde att börja jobba mitt i veckan.  Tre dagars jobb och sen helg är en lagom mjukstart. Sen väntar en vecka till med sommarschema innan det ordinarie schemat börjar gälla. Då är det samma tider varje vecka. L lämnas på förskolan lagom till frukost och hämtas strax efter mellanmål.  Fredagarna blir kortare, då hämtar jag strax innan halv två. Jag tror att det blir bra. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: