Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Tre arbetsdagar

Det hade varit otroligt skönt att vara mer ledig, men samtidigt vet jag att jag hade ångrat mig om jag "slösat" med mina semesterdagar. Om precis nio veckor gör jag min sista arbetsdag på ett bra tag - om bebisen inte tänker annorlunda och väljer att komma tidigare. Som längst är det nio veckor att jobba, det klarar jag. Det ska jag klara. 

Under ledigheten som varit har en förkylning börjat ge sig till känna. Det är mest halsen som bråkar och har jag tur blir det inte värre än så här. Jag är så trött och sliten att det som normalt inte hade varit något problem riskerar att klubba mig alldeles. Jag antar att det är för att min kropp delas med en liten inneboende som snyltar på krafterna. Det finns liksom inga reserver. 

Mina förberedelser inför bebisens entré börjar närma sig slutklämmen. Jag har en del saker redan och min syster går just nu igenom det hon har för att kunna lämna över det i dagarna. Vagn, spjälsäng med sängkläder, skötbädd och en del kläder har hon i alla fall. Beroende på vad det är för storlek på kläderna så kanske jag behöver köpa till lite. Strumpor, mössa och något mer klädset behövs nog. Sen är det babyskydd, bärsjal, blöjor, babyolja och en filt. Jag kommer säkert på något mer, men när detta är köpt har jag nog så jag klarar mig i början. Nu när det känns som att jag har lite koll på läget känner jag mig lugn. Även om jag inte är klar så har jag en plan. Jag vill vara redo tidigt om det skulle visa sig att bebisen kommer innan det är tänkt. Jag vill  göra i ordning själv och eftersom jag inte vet hur tunga de två sista månaderna blir är det lika bra att vara så förberedd som möjligt. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: