Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Måndag morgon

Igår när jag precis hade somnat vaknade jag med ett ryck och med världens hjärtklappning. Antagligen var jag på väg in i en dröm och jag fattade inte riktigt vad som hände. Jag vaknade av att någon eller något kröp och stökade under täcket och jag blev livrädd! I gränslandet mellan sömn och vakenhet fattade jag först inte vad eller vem det var. Det var första gången den här bebisen skrämde slag på sin mamma. Vi är inte alltid synkade, bebisen och jag. Jag är jättetrött på kvällarna,  men då är bebisen oftast som piggast. Nu var det så livat i magen att jag tom vaknade av det. 

Igår pratades det på tv om att gravida bör sova på sidan och inte på rygg. Det är något med blodkärl som kan komma i kläm och orsaka bebisens död. Eftersom jag nästan googlade ihjäl mig i början av graviditeten visste jag redan om det, men det är tydligen information inte alla får. Dessutom verkar det bäst att sova på vänster sida. Jag sover oftast på sidan även som ogravid, men ju större bebisen blir desto viktigare blir det och därmed ökar pressen på mig. Det är så mycket en kan göra "fel" under en graviditet. Det handlar om vad en äter och hur mycket, vikt, motion och så även sömnen alltså. Jag försöker ha en avslappnad inställning till alla råd, men det är inte helt lätt att tänka bort detta med att sova på sidan. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: