Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Bättre sömn

Jag har antecknat hur L sovit de senaste dagarna för att se om det finns något mönster. Det finns det inte direkt, men det är ett par saker som ändå upprepas. 

När L vaknat på morgonen är hon vaken ungefär tre timmar innan hon behöver sova. När hon somnar kan hon sova en kvart, två timmar eller nåt där emellan. Det vet en aldrig i förväg, vilket gör det svårt för mig att veta om det är någon idé att försöka sova själv, sätta igång med något större städprojekt eller så.  Hur sömnen sen fördelas är väldigt ojämnt, men hennes vakna tid verkar ligga ganska stabilt på mellan elva och tolv timmar totalt. Hon är ganska svårsövd nu jämfört med när hon var mindre, men hon somnar alltid i vagnen när vi går på promenad. Tidigare somnade hon alltid vid bröstet och var ganska lätt att lägga ner i sängen, men så är det inte längre. Hon vaknar ofta när jag försöker lägga henne. 

Igår fick vi till det ganska bra med sömnen. Hon somnade i min famn vid sju, vaknade inte när jag la ner henne, men vaknade vid nio och ville ha lite mer mat. Vid elva vaknade hon igen, fick torr blöja, mat och somnade sen om. Vid två åt hon lite till och sov sen till halv sex. Det är ju en bit kvar till toppformen hon hade när hon sov hela nätter, men det här var bästa sömnen på evigheter!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: