Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Packningen m.m.

Nu har vi varit på plats i några dagar och vi har gjort oss hemmastadda. D har precis som jag och L, en liten lägenhet, men det funkar ganska bra ändå. Hemma har jag hittat lösningar efter hand, och det gör jag här också, men jag vill samtidigt inte flytta runt för mycket av D:s saker. Vi är här tillfälligt och allt kan inte fullt ut anpassas efter oss. 

Jag har packat helt fel till Lilla L. Eller ja, om vädret varit normalt hade det funkat, men inte så som det varit de här första dagarna. Jag packade ner både sovpåse och pyjamasar. En fleecetröja för kalla kvällar. Strumpor. Med facit i hand borde jag rest nästan utan packning till L och köpt på plats i stället. Hon har storlek 68 nu och i den storleken har vi inte så mycket sommarkläder. Jag köpte tre kortärmade bodies redan i söndags och det blir nog några till idag. Vi kommer förstås att tvätta, men vi måste ha mer att byta med. L dreglar något kopiöst nu, så det blir en del klädbyten. 

Det är lite som semester för mig att vara här. Jag har inte mina vanliga vardags-måsten att fixa med. Det är svårare praktiskt utan våra vanliga saker, men samtidigt mer kravlöst. Jag tror det kommer gå jättebra att vara här i tre veckor, men jag kommer att längta hem. Jag har förklarat för D och han förstår det. Att jag saknar mitt hem är inte det samma som att jag inte trivs här. 

Lilla L verkar känna sig hemma här. Hon är påverkad av värmen, men sover gott om nätterna. Hon har testat att sitta i egen matstol och med en kudde i ryggen funkar det jättebra. Vi har ökat hennes smakportioner lite och hon äter runt en tesked varje gång. Hon är otroligt intresserad av mat och hon vill nog egentligen ha mer, men jag vill inte chocka hennes lilla mage. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: