Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Dålig mamma

Jag känner mig usel. Jag smörjer Lilla L som bvc och apotek gett råd om, hon badar (med olja i vattnet) max en gång i veckan, jag byter hennes blöja ofta, torkar, luftar...  Ändå verkar huden bli sämre. Det har uppstått fler torra fläckar på kroppen, rumpan blir lätt röd, huden i armhålorna är irriterad och det känns som att allt är mitt fel. Jag vet inte vad jag gör för fel, men rätt gör jag i alla fall inte. 

Jag känner också att det är mitt fel att vi har en pissig barnvagn. Jag fick en av min syster, men eftersom suffletten hela tiden åkte ner gav jag bort den till en tjej som ville ha den och köpte en ny. Det var en billig vagn, men med både ångerrätt och garanti. Smart, tänkte jag, men problemen började direkt. 

Den nya vagnen drog åt höger. Reklamation och det skickades en ny ram. Inga hjulaxlar. Vagnen drog fortfarande snett. Reklamation. Reklamationen glömdes av och först  när jag kontaktade butiken igen skickades nya hjulaxlar. De nya hjulaxlarna är inte lika originalaxlarna och jag har påtalat diverse problem med detta. Butiken kontrade med att jag visst råkat montera på två bakaxlar. Jag har ju för fasen bara monterat det butiken skickat!! Vagnen är mycket lägre med  de nya hjulaxlarna och jag är så jäkla besviken och missnöjd. Jag har bett om att få häva köpet och väntar på svar. Reklamationer görs tydligen bara via mail och de verkar bara svara på mail en gång om dagen. Jag borde nöjt mig med den första vagnen, den med trasig sufflett. Den som gapar efter mycket...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: