Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Svårt att komma i säng

Jag har svårt att komma i säng på kvällarna. Det är inte så att L håller mig vaken, inte direkt i alla fall. Indirekt kan jag i och för sig skylla på henne. 

L sover i egen säng och det har hon gjort från början. Hennes säng står bara ett par meter ifrån min, men det känns som jättelångt bort. Jag brukar godnattpussa och viska att jag och D älskar henne, sen kan jag stå och bara titta på henne när hon sover. När jag lagt mig längtar jag efter henne, men eftersom hon sover så bra i sin egen säng kan jag inte med att lägga henne hos mig. När abstinensen blir för svår smyger jag upp och håller hennes mjuka lilla hand en stund. Tänk att denna underbara varelse är min dotter!

Nu har jag godnattpussat tre gånger och ska verkligen försöka komma till ro. Lilla hönan är ju morgonpigg av sig, så jag behöver sova snart. Idag tog vi sovmorgon till strax efter sex, men oftast går vi upp innan fem. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: