Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Oro

Jag känner mig orolig och rastlös och jobbar med att hålla katastroftankarna i schack. Det blir lätt snöbollseffekten när det kommer till oro för min del. Jag tänker så klart mycket på Dante och det triggar annan oro. 

Jag har tre dagar i rad utsatt L för ägg. Det har varit bulle penslad med ägg och lite pannkaka. Alltså väldigt, väldigt lite. Några smulor av bullen ena dagen, typ en kvadratcentimeter pannkaka dag två och idag två kvadratcentimeter pannkaka. Kanske har L blivit lite extra rosig om kinderna, men det kan hon bli då och då i alla fall så det är inte säkert att det hänger ihop. Det är jobbigt att ge henne något som kanske kan göra henne sjuk, men samtidigt känns det bra att testa under kontrollerade former. Nu vet jag i alla fall att det inte är någon fara om hon får i sig litegrann. 

L är för övrigt väldigt krävande just nu. Hon leker inte själv, hon blir lätt frustrerad, ledsen eller gnällig, hon klättrar på allt och hänger i gardinerna. Försöker jag göra något klättrar hon på mina ben. Sitter jag på toa sitter hon stundtals i mitt knä. Enligt appen är det tio dagar kvar av den här fasen. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: