Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vi har flyt

Igår var L och jag en second hand-butik. För en dryg hundring fick vi två oanvända stickade koftor, en stickad tröja, en hoodie, en tunika och en finkofta. Någon/några i butiken stickar tydligen av skänkta garner och säljer det sen för en pytteliten peng. Den stickade tröjan (som med sina trettio kronor var dyrast) invigdes  idag under en täckväst. Den var helt perfekt. 

Idag lagade jag mitt livs godaste köttfärssås. Jag ser mig inte som någon stjärna på matlagning, men idag fick jag till det. Jag och L lunchade sen ihop. Hon åt också köttfärssås och pasta, men en osaltad version som jag gjorde för ett tag sen. Jäklar vad ungen gapade! Hon är absolut inte kräsen, men detta tyckte hon verkligen om. 

Nu sover min lilla höna och jag vilar på soffan. Det känns för stunden som att vi har fungerande rutiner!

Vi hade dessutom en enorm tur tidigare idag. Tur i oturen. Vi hade varit på vinden och på väg ner för trappan trampade jag snett. Jag hade L i selen... Som väl var hände det på nedersta trappsteget och jag föll inte handlöst till marken, men jag trodde på allvar att jag måste ha brutit något. Min första tanke var att skydda L, sen kände jag efter hur det var med mig. Jag brukar vara ganska smärtålig, men jag blev kallsvettig, yr och illamående. Det var troligtvis en blandning av smärta och rädsla. Det kunde gått så illa! Nu känns foten okej, men jag fick mig en tankeställare. En klarar det en måste, men det hade inte varit optimalt med en bruten fot. Jag är otroligt tacksam över att jag höll mig hyfsat på fötterna så inte L kom till skada. 
(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: