Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vikt

Innan jag blev gravid trodde jag inte att jag kunde gå ner i vikt. Jag vägde kanske inte för mycket egentligen, men jag vägde ändå lite mer än jag önskade. Jag tränade och försökte tänka på vad jag åt, men med vikten hände ingenting. Under graviditeten varken orkade eller kunde jag röra på mig. Tröttheten var förlamande och jag fick sammandragningar redan vid vanliga promenader, så jag åt, jobbade och vilade. Och la på mig tjugo kilo. 

Det tog ungefär fem månader efter förlossning att gå ner till startvikten och stundtals tyckte jag att vågen stod helt stilla. Nu, med en mer aktiv bebis, lever vikten sitt eget liv. Jag gör inget för att gå ner i vikt, men jag prioriterar helt enkelt  inte att äta. Jag har fullt upp ändå. Jag väger sex kilo mindre nu än när jag blev gravid. Som vuxen har jag bara vägt mindre än nu i två kortare perioder, då på grund av hjärtesorg.  Jag måste skärpa till mig lite med maten. Jag ville gå ner i vikt, men nu väger jag snart för lite. För att få vara blodgivare får en inte väga under 50 kilo, men jag närmar mig den gränsen nu. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: