Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Livet som tvåbarnsmamma

Det rullar på. L är tre år med allt vad det innebär. Det trotsas och testas gränser blandat med så mycket roliga tankar och uttryck. Hon är som aprilvädret, alltså extremt ombytlig och det växlar fort. 

 V har haft både bra och dåliga dagar. Troligtvis är det hennes mage som strular. De dåliga dagarna hinner jag bli riktigt orolig ibland, för skrika på det för viset gör man inte om man inte har riktigt ont. Hon spänner hela kroppen och går knappt att bära. Magmassage och pysventil funkar okej och de bra dagarna är ändå fler än de dåliga. 

På det hela taget fixar jag tillvaron rätt så bra. Det är inga större utsvävningar. Barnen främst. När de somnat gör jag det med. Tack och lov sover båda två bra på nätterna.  

Jag saknar min övriga familj så det gör ont. Jag är jätteförsiktig på grund av Corona, så vi träffas inte mer än möjligtvis någon kortare stund ute. Jag längtar efter att vädret ska bli bättre så det ska bli lättare att ses. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: