Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vecka 37+3

D har varit här i nio dagar och han åkte hem igår. Det är skönt när någon leker med L och ägnar henne uppmärksamhet, men det är inte bara enkelt att bli tillfällig sambo med någon man valt att separera från. Nu ska L och jag iaf hitta tillbaka till rutiner och någon slags vardag. 

Jag har haft en riktigt pissig natt och jag har vaknat varje timme. Ingenting har hjälpt mot halsbrännan och jag har varit nära att kräkas hela natten. 

För en vecka sen var jag på kontroll hos barnmorskan. Allt såg bra ut och magen växer som den ska. Bebisen räknas nu som fullgången och jag får komma till den förlossningsavdelning jag önskar när det är dags. Bebisen får gärna stanna inne till beräknat datum, men det är tungt att vara gravid nu. Jag önskar att det funnits ett datum att planera efter. 

L har inte sovit middag idag och somnade i soffan med iPaden i knät för en stund sen. Jag måste också försöka sova och hoppas på lite mer sömn den här natten. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: