Mitt livs tonartshöjning

Nu börjar den på allvar, min resa mot föräldraskap. Om allt går vägen kommer jag att skapa en alldeles egen liten familj. Världens bästa familj.

Vikt och feber

Att gå ner i vikt efter den här graviditeten har inte varit någon barnlek. Tio kilo (av tjugo) försvann i samband med förlossning och dagarna efter, men sen dess har jag bara lyckats gå ner två till tre kilo till. Jag går i alla fall inte upp i vikt, men det är frustrerande att jag inte lyckas bättre. Jag svälter mig inte, men försöker göra kloka val och äta mindre portioner. Jag borde röra mig mer, men det räcker varken tid eller ork till. Jag gör så gott jag kan för att acceptera läget, men jag trivs inte i min kropp just nu. Till råga på allt har jag nästan inga kläder som passar, och det gör att jag känner mig så otroligt ful. Nära tio kilos övervikt, snart ett år sen jag klippte mig senast och snart ett och ett halvt år sen jag gjorde slingor. När pandemin släpper greppet ska jag åtminstone åtgärda håret. 

L fick plötsligt feber i går. När jag tog tempen på henne för en stund sen hade hon en temp på 39,7°. Hon var på förskolan sina dagar förra veckan, men förutom det har vårt enda äventyr varit att vi hämtade ut ett paket på macken i förrgår. Varken V eller jag har några symptom, så här långt i alla fall. L har bara orkat vara uppe korta stunder idag, och allt hon ätit är vitan från ett kokt ägg och ett äpple. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: